Droom of werkelijkheid: Nederlandse Skivereniging koopt skigebied in 2016

Voor de vierde keer op rij reist wintersportliefhebbend Nederland af voor de opening van het wintersportseizoen door de Nederlandse Ski Vereniging. Van touroperator tot ondernemer, ieder is in afwachting van wat komen gaat. Zo ook wij van Summit Travel.

 

Meer wintersporters

Na een warm onthaal van RTV West presentator Menno Tamming, betreden Frits Avis (algemeen directeur Nederlandse Ski Vereniging) en Bert Romani (commercieel directeur Nederlandse Ski Vereniging) olijk en vol enthousiasme het podium. Na drie jaar te gast te zijn geweest bij Snowworld in Zoetermeer, biedt vanaf dit jaar de Telegraaf Media Group een thuis aan de opening. ‘We zijn gelukkig dat er weer meer mensen op wintersport zijn gegaan afgelopen jaar’, begint Romani opgewekt.

De Nederlandse Ski Vereniging is sinds jaar en dag een groot goed voor alle winterliefhebbers. Voor de wintersporter die er jaarlijks op uittrekt, of meerdere keren per jaar en ook voor de wedstrijdskiër. Want wintersport is meer dan een weekje vakantie.
 

Ontwikkelen

Er zijn veel veranderingen gaande door de online wereld en ook de NSkiV wil daarop inspelen. ‘Vroeger ging men met ons tijdschrift (Wintersport Magazine) onder de arm naar de winkel, kocht de ski die het beste uit de test kwam en dat was het. Maar vandaag de dag is het net iets anders.’ Al gaat de verkoop van het Wintersport Magazine nog goed richten zij zich toch erg op de online toekomst. Een van die eerste stappen is de komst van de Wintersport app. ‘Zonder hier veel aandacht aan te schenken zijn er toch al 20.000 gebruikers en levert de app meer op dan we dachten.’ Waarop Romani doelt op de partners in skigebieden die in contact willen komen met de wintersporter. De interactie wordt steeds groter en ook Summit Travel speelt hier op in.

 

Beleven

‘Wintersport is meer dan een weekje vakantie, het is een beleving. En aan ons de uitdaging de wintersporter te vertellen waar we mee bezig zijn’, vertelt Avis. Het afgelopen jaar hebben ze dat onder andere gedaan middels reclameborden langs (snel)wegen, de Wintersport Experience en de app. Ze willen dan ook betrouwbaar zijn in de informatie die gebracht wordt.
Er zijn, zo schets Romani, twee vragen die bij de wintersporter altijd leven en daar willen zijn dan ook dichtbij blijven. Dat zijn de vragen ‘waar moet ik naartoe?’ en ‘wat heb ik nodig?’. Ook wil de NSkiV dit nieuwe seizoen meer gaan doen voor anderen. ‘We hebben gemerkt dat samenwerkingen ons verder brengen en we willen kijken of daar meer muziek in zit.’ Naast de wintersportwereld, willen zij dan ook actiever worden op het algehele domein sport. ‘We willen meer dingen ondernemen, zonder natuurlijk onze kerntaken uit het oog te verliezen’, aldus Avis.

 

Dromen

Het lijkt een begin van vernieuwingen bij de NSkiV. ‘Pas begon jij over het kopen van een skigebied Frits, hoe staat dat ervoor?’, grapt Romani. ‘Dat klopt inderdaad Bert. We willen de beleving meer en meer gaan aanbieden en wie weet kopen we ooit een skigebied of allereerst alle skihallen in Nederland.’

Het moge duidelijk zijn dat er weer een mooi wintersportseizoen in het verschiet ligt. Summit Travel is er helemaal klaar voor en helpt jou graag aan het beste aanbod.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *